Veelgestelde vragen

 

1. Hoe kan ik contact opnemen met DekbedSpecialist.nl
  • Invullen van ons contactformulier hier rechts.
  • Gebruikt te maken van onze chatfunctie.
  • Email sturen naar info@dekbedspecialist.nl
  • Telefonisch contact: +31 (0)85-30 37 164
2. Wanneer is DekbedSpecialist.nl bereikbaar?
  • Telefonisch contact: Ma. t/m Vrij. tussen 9:00 en 17:00
  • Chatfunctie: Ma. t/m Vrij. tussen 9:00 en 20:00
  • E-mail & Contactformulier: Ma. t/m Zo.
    (Zaterdag en Zondag kan de reactietijd langer zijn dan normaal)
3. Wat zijn de verzendkosten van DekbedSpecialist.nl?
  • Gratis thuisbezorgd vanaf € 20,-
  • Bedrag onder €20,- verzendkosten € 4,95
4. Hoe kan ik betalen?

U kunt bij DekbedSpecialist.nl altijd snel, veilig en makkelijk betalen op onder andere de volgende manieren:

  • iDeal
  • Maestro
  • Mastercard
  • Bankcontact/Mistercash
  • Overboeking
  • Sofortbanking
  • Visa
  • Bunq
  • Achteraf betalen via Focum
5. Is achteraf betalen ook mogelijk?

Ja, bij DekbedSpecialist.nl kunt u veilig, snel en ook Gratis achteraf betalen via Focum.

6. Hoe lang is de levertijd van de producten?
  • Voor 15:00 besteld morgen in huis
    (Dit geldt alleen als een product op voorraad is)
  • Niet op voorraad: 3 t/m 5 werkdagen levertijd.
7. Is het mogelijk om mijn bestelling af te halen?

Nee, helaas kunt u niet uw product afhalen bij ons.

8. Kan ik het product eerst zien voordat ik het ga kopen?

Nee, helaas is het niet mogelijk om het product eerst ergens uit te proberen. DekbedSpecialist.nl is een webshop en beschikt niet over een showroom. Onthoudt; wij bieden een 100% tevredenheidsgarantie. Niet goed geld terug. Bekijk hieronder het kopje over retourneren voor meer informatie en de welke voorwaarden het terugsturen van uw product heeft.

9. Kan ik mijn product retour sturen?

Ja, het is mogelijk om uw product bij DekbedSpecialist.nl te retourneren. Wij van DekbedSpecialist.nl bieden onze klanten graag 100% tevredenheidsgarantie. Als u niet tevreden bent over uw aankoop kunt u het product weer bij ons retourneren. U maakt op dat moment gebruik van de koop op afstand wet. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende een periode van 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending. Voor het retourneren van producten kan u contact met ons opnemen.

Voorwaarden:
U kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als u het product ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking kunt terugsturen. U mag het product wel uit de verpakking halen om het te bekijken, maar u moet er wel netjes mee omgaan. Als u gebruik maakt van uw recht op retour, krijgt u bij DekbedSpecialist.nl het totaal betaalde bedrag, inclusief verzendkosten terug. De verzendkosten voor het terugsturen en het risico voor eventueel zoekraken van het product liggen bij u.

10. Krijg ik een factuur bij de bestelling?

Bij aankoop van een product van DekbedSpecialist.nl ontvangt u van ons een digitale factuur via de mail die aan de wettelijke vereisten voldoet.

11. Hoe lang is er garantie op mijn product?

Onze producten hebben een standaard garantie van zes maanden.

12. Ik heb advies nodig over iets, kan ik daar contact over opnemen met jullie?

Voor vragen en/of advies kunt u altijd contact met ons opnemen via het contactformulier, chatfunctie, telefonisch contact of door een e-mail te sturen naar ons mail-adres.

13. Welke voorwaarden zijn er bij het gebruiken van kortingscodes?

Kortingscodes kunt u eenmalig na ontvangst gebruiken. Tevens zijn de kortingscodes maar bruikbaar voor de op de kortingskaart genoemde begin- en einddatum. Tevens gelden kortingscodes niet voor producten die al in de sale zijn.

14. Welke formaten dekbedden en kussens bieden jullie aan?

Wij bieden verschillende soorten dekbedden, kussens en andere slaapcomfort producten aan in diverse maten. Heeft u vragen over de verschillende maten dekbedden en kussens kijk dan even naar onze aankoopgids. Hier staat erg veel informatie over de verschillende maten, maar ook materialen. Op deze manier proberen wij onze klanten zo goed mogelijk te informeren. Mochten er toch onduidelijkheden zijn neem dan gerust contact met ons op.

15. Hoe weet ik of een product nog op voorraad is?

Over het algemeen zijn al onze dekbedden en kussens op voorraad. Aangezien DekbedSpecialist.nl over zo’n groot en breed assortiment beschikt kan het wel voorkomen dat een product uit voorraad is. Wij proberen zo goed mogelijk te vermelden op onze site of een product op voorraad is of niet. Mocht u meer informatie willen of een product nog op voorraad is neem dan gerust contact met ons op.

16. Leveren jullie ook in het buitenland?

Wij leveren ook in België en in Duitsland. Mocht u uit een ander land komen, dan is dat geen probleem. De verzendkosten verschillen dan wel. Wilt u meer informatie over die verzendkosten? Neem dan contact met ons op.

17. Welk matras past er nou bij mij?

Welk matras er bij je past is voor iedereen verschillend. Hiervoor kun je bij het matrassen kopje kijken en daar je ideale matras vinden. Mocht je hierna nog twijfelen neem dan contact op met onze klantenservice.

18. Moet ik mijn matras regelmatig omdraaien?

Het beste is om het matras gemiddeld 3-5 keer per jaar om te draaien. Hierdoor kunnen de delen waar je op gelegen hebt weer rust krijgen.

19. Welke topper past bij mij?

De keuze voor welke topper je moet nemen is weer voor iedereen verschillend. Kijk dus in ons assortiment met topmatrassen voor meer inzage op de producten. Mocht je het nog niet weten, neem dan gerust contact met ons op.

20. Welke stevigheid past bij mij?

De stevigheid van het matras ligt vooral aan je eigen gewicht en je persoonlijke voorkeur. Hiervoor kun je ons assortiment bekijken en in onze aankoopgids terecht.

21. Hoe onderhoud ik mijn boxspring?

Het beste is om het hoofdbord, de boxen en de mee-gestoffeerde matrassen af en toe te stofzuigen. Als je een matras hebt met een tijk die afneembaar is, volg dan de wasvoorschriften op.

22. Mijn boxspring kraakt, wat nu?

Als de boxspring kraakt kun je kijken of de onderdelen nog goed vast zitten (bijv. poten en hoofdbord). Kraakt de boxspring door het mechaniek? Gebruik dan wat siliconenspray op de delen die bewegen. Als dit niet helpt kun je altijd contact met ons opnemen.

23. Komen sale artikelen nog op voorraad?

Zolang de voorraad strekt zijn de artikelen verkrijgbaar. Maar na een afprijzing kan dit dus heel snel gaan! Let dus op: OP=OP.

24. Hoe kan ik bestellen?

Kies als eerste een categorie uit onze menubalk op de website. Kies hierna het type product wat je graag wilt. Kies vervolgens een maat en hoeveelheid en klik op het winkelwagentje rechts bovenin.

25. Kan ik nog verder winkelen nadat ik iets in de winkelwagen heb geplaatst?

Natuurlijk. Als je nog verder wilt winkelen kun je overal op de website klikken. De producten blijven altijd in de winkelwagen staan.

26. Mijn maat is niet meer beschikbaar, wat nu?

Mocht je gewenste maat niet meer beschikbaar zijn neem dan contact op met ons via de klantenservice. Hier zullen we je helpen met jouw vragen.

27. Bestelling wijzigen of annuleren

Als de bestelling eenmaal geplaatst is, kan je het niet meer verwijderen of annuleren. Mocht je dit wel willen neem dan contact op met onze klantenservice.

28. Wanneer kom je in aanmerking voor gratis verzending?

Gratis verzending is vanaf 20 euro, onder de 20 euro zijn er verzendkosten t.w.v. 4.95 euro.

29. Kan ik de zending ook naar een ander adres laten versturen?

Jazeker, op het bestelformulier kun je een ander leveradres invullen om het product te laten bezorgen. Let wel op dat dit niet het factuuradres is.

29.1. Wanneer wordt mijn pakket verstuurd?

Wij proberen jouw pakket zo snel mogelijk te versturen. Meestal zal dit de ochtend na de bestelling zijn, maar mogelijk kan dit ook eerder. Zodra wij dit gedaan hebben sturen wij jou een mail met de verzendinformatie en een Track & Trace code.

30. Mijn Track&Trace-code werkt niet, wat moet ik nu doen?

Het kan best dat Track & Trace code niet altijd werkt. Dit kan mogelijk zijn omdat je de code krijgt voordat het postorderbedrijf de bestelling verwerkt heeft. Mocht de code het na 12 uur nog niet doen, neem dan contact op met onze klantenservice.

31. Wat gebeurd er als ik niet thuis ben ten tijde van de levering?

Mocht je niet thuis zijn kan het best zijn dat de bestelling op een andere dag opnieuw geleverd wordt. Als dit gebeurd zit er meestal een briefje in de brievenbus dat ze het pakket opnieuw sturen. Ook kan het zijn dat het pakket bij de buren wordt afgeleverd en je het daar dus kunt ophalen.

32. Ik heb een fout gemaakt tijdens het invoeren van mijn adresgegevens, wat moet ik doen?

Helaas kun je niet meer de adresgegevens aanpassen. Neem dus zo snel mogelijk contact op met de klantenservice, omdat wij de orders zo snel mogelijk proberen te verwerken.

33. Kan ik een bezorgtijd aanvinken?

Helaas niet. Wij hebben geen invloed op het postorderbedrijf om een levertijd te kunnen bepalen, dit doet het postorderbedrijf helaas zelf.

34. Ik wil me uitschrijven voor de nieuwsbrief, hoe doe ik dat?

Je kunt je uitschrijven door onderaan de nieuwsbrief op het ‘wijzigen’ kopje te klikken. Hier kun je selecteren of je de nieuwsbrief nog wel of niet wilt ontvangen.

35. Mijn traagschuim kussen voelt erg hard.

Het kan prima zijn dat een traagschuim kussen hard aanvoelt. Dit komt omdat het kussen zachter wordt door warmte. Dus des te langer je op het kussen ligt, des te zachter het kussen wordt.

36. Zijn er kussens voor nek- en rugklachten?

Voor kussens speciaal gemaakt voor nek- en rugklachten kun je het beste terecht bij onze ergonomische kussens.

37. Wat is een enkel dekbed?

Een enkel dekbed is een dekbed voor 1 persoon.

38. Welke maat dekbed heb ik nodig?

Welke maat dekbed je nodig hebt ligt helemaal aan jou. Dit kun je vinden in onze aankoopgids.

39. Kan het dekbed in de droger?

Wij raden het aan om het product niet in de droogtrommel te doen.

40. Wat is een 4 seizoenen dekbed?

Een 4 seizoenen dekbed is een dekbed met 2 lagen die in elk jaargetijde te gebruiken is. Het heeft een zomer- en een herfstdeel.

41. Welke maat heb ik nodig?

Welke maat dekbed je nodig hebt ligt helemaal aan jou. Dit kun je vinden in onze aankoopgids.